Handels- og leveringsbetingelser

Firmainformationer

Hill Street er dansk ejet og drives af Hill Street ApS, CVR-nr. 36019972, Bregnerødvej 132, 3460 Birkerød, tlf. +45 26292244, hillstreet@ahr.dk

Etableringsår: 2005

 Bestilling

Hill-street.dk er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor altid handle.

For at handle på hillstreet.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.

Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”.  Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne.

Når du er klar til at bestille, klikker du på ”gå til kassen”, hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., betalingsform og vælger leveringsform.

Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen ”Bestil og betal”. Herefter går din ordre videre til hillstreet.dk

Levering og leveringsomkostninger

Hill Street sørger for levering med Post Nord eller GLS, og vi bestræber os på at afsende dine varer inden for én hverdag efter modtagelse af ordren og betaling. Rettidig levering forudsætter dog, at Post Nord og GLS overholder dag-til-dag levering. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender Hill Street naturligvis en ny leverance uden beregning.

Du har følgende valgmuligheder ved levering i Danmark:

Post Nord Pakkeshop – GRATIS ved købe over 399,00

Post Nord Home – GRATIS ved køb over  kr. 399,00

Fragtmand – GRATIS ved køb over kr. 399,00

Vi har gratis fragt på alle ordrer over kr. 399,00 til Danmark.

Forsendelse for køb under 399,00 kr. vil koste kr. 45,00

Hvis du ikke henter din bestilling i den valgte pakkeshop indenfor afhentningsfristens udløb, modtager vi pakken retur. Hill Street påtager sig ikke ansvaret for at kalde ikke afhentede pakker retur. Modtager vi en sådan pakke retur opkræver vi et fragtgebyr på 49 kr., hvilket vi fratrækker dit returbeløb. Ønsker du at købe varen igen skal du lave en ny bestilling. Samme vilkår gælder, hvis du har indtastet forkert leveringsadresse på din bestilling.

Vi gør vores aller bedste for, at du skal modtage, præcis det du har bestilt, og at det kommer sikkert frem til dig. Vi er dog kun mennesker, og enkelte gange kan der ske fejl, ligesom vores pakker nogle gange får en ret hård behandling på vejen. Oplever du, at det du har bestilt, ikke stemmer overens, med det du har modtaget, bedes du sende os en mail på hillstreet@ahr.dk meget gerne senest 2 dage efter du har modtaget din bestilling. Det samme gælder hvis dine varer har fået en skade under forsendelsen. Vi vil dernæst naturligvis sørge for, at du hurtigst muligt bliver kompenseret.

Hvis vi ikke kan overholde at ekspedere din bestilling indenfor den oplyste leveringstid modtager du besked om dette pr. e-mail.

Levering uden for Danmark

Ved leveringer udenfor Danmark inkl. Grønland og Færøerne koster min. 80,00. Større varer som møbler sendes med fragt – ring og hør nærmere om pris og levering. Bemærk! der sendes ikke pr. efterkrav udenfor Danmark

 Forudbestillinger

Populære varer bliver lagt på shoppen til forudbestilling og kan findes i kategorien ‘Nyheder’. Vælger du at lægge en forudbestilling, hæver vi ikke dine penge, før varen er afsendt (vær opmærksom på, at du skal vælge at betale med et visa/dankort). Bestiller du flere varer samlet, bliver de først sendt, når alle varer er på lager. Ønsker du varerne sendt med det samme, anbefaler vi, at du placerer to seperate ordrer.

I enkelte tilfælde (oftest i samråd med dig) vælger vi at dellevere din ordre.

Betaling

Hill Street modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort samt alle internationale betalingskort. Betalingen vil først blive trukket fra din konto, når varen afsendes.

Hill Street krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.

Alle priser på www.hillstreet.dk er inkl. moms, og i DKK. Priserne er dagspriser. Alle aftaler indgås på dansk.

Ved betaling ved kontooverførsel kan kun ske efter nærmere aftale og sker via vores konto Danske Bank reg. nr. 3409 konto nr. 0011462081. Denne betalingsform er ikke dækket af bankernes indsigelsesordning.

Forbehold

En del af vores varer er vintage varer eller lavet at et naturprodukt, hvorfor de viste billeder alene er vejledende.

Fuld returret i 30 dage

Når du handler hos www.hillstreet.dk har du 30 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os.

Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag. I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, eller en vare, der leveres i flere partier, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare eller parti.

For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 30 dage efter modtagelsen af varen. Du kan informere os på hillstreet@ahr.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Møbler, større lamper og spejle

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: Omkostningen vil variere en del – meget store tunge møbler – vitrineskab, spiseborde kan risikere at koste op til 600,00 kr. at returnere. Husk du er altid velkommen til at levere tilbage selv direkte til vores showroom.

BEMÆRK: Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi du reelt har taget varen i brug,  den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den, du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på eller du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm

På nogle varer er der ikke fortrydelsesret, eller man kan miste sin fortrydelsesret på grund af varens art, eller hvor du kan fortabe din fortrydelsesret ved at bryde plomberinger. Dette vil eksempelvis gøre sig gældende ved tandpasta, sæber, cremer og andre hudplejeprodukter o.lign i forseglet emballage.

Returnering          

Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til enten via Post Nord, du er altid velkommen til at komme forbi vores showroom med varen:

Hill Street

Bregnerødvej 132

3460 Birkerød

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Der må ikke påklæbes adresselabel direkte på varen eller den originale emballage, da varen i så fald ikke vil kunne sælges videre til fuld pris.

Vi anbefaler altid, at du sender varen som forsikret pakkepost, da du har ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den.

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i en ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

VIGTIGT – Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem indenfor de 30 dages returret.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Fortrydelsesformular:

Udfyld venligst vores fortrydelsesformular her.

 Tilbagebetaling

Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet. Der kan gå 5-7 dage fra modtagelse til ekspedition af returvaren.

Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.

 Reklamation – Hvis der er noget galt med varen

Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det vil sige, at der ydes at der ydes to års reklamationsret i henhold til loven. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Vi forbeholder os altid ret til at afgøre, hvilken form for kompensation kunden skal modtage. I særlige tilfælde såsom ved udenlandske køb vil vi som oftest give penge tilbage eller afslag i prisen.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal kontakte os indenfor ”rimelig tid”.  Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig efter fejlen blev opdaget.

Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til hillstreet@arh.dk. Her skal du oplyse dit ordrenummer samt vedhæfte et billede af reklamationen.

Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser. Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.

Kontakt:

Du kan kontakte os på telefon 26292241 på alle hverdage mellem 10.00 – 16.00 eller på mail info@hillstreet.dk. Vi besvarer alle mails indenfor 24 timer på hverdage.

Personlige oplysninger

Personlige oplysninger du afgiver til Hill Street ApS i forbindelse med købet videregives på ingen måde til tredjepart. Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig

Alle oplysninger du har afgivet opbevares forsvarligt i elektronisk format, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Hill Street ApS. Den dataansvarlige hos Hill Street er Anna Kliim-Hansen

I forbindelse med den elektroniske betaling lagres ingen konto eller kreditkortoplysninger. Al data-kommunikation i forbindelse med den elektroniske betaling sker via One.com Gateway betalingsserver. Denne data-kommunikation sker med størst mulige sikkerhed via en krypteret SSL-forbindelse efter foreskrifter fra PBS.

Øvrige oplysninger som navn, adresse, telefonnummer og e-mail er nødvendige for at sende varen og kommunikere elektronisk med dig. Telefonnummer benyttes som dit unikke kundenummer. Disse oplysninger gemmes som minimum i garantiperioden. Ligeledes sker der en registrering af den IP-adresse hvorfra bestillingen er gennemført. Denne registrering anvendes kun i tilfælde af falske bestillinger. Falske bestillinger politianmeldes.

Som registreret hos Hill Street ApS, har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til: info@hillstreet.dk

Klageadgang.
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, bedes du sende en mail til info@hillstreet.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-kommisionens online klageportal her: http://ec.eurora.eu/odr.

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 18. september 2017

Hvis du har spørgsmål vedr. køb og betaling er du velkommen til at skrive til os på mail info@hillstreet.dk eller ringe på telefonnr. +45 2629 2244

De bedste hilsner

Told og Moms i Norge
Hill-Street.dk har lager i Danmark. Det betyder at varerne skal indfortoldes, når de krydser grænsen til Norge. Du skal selvfølgelig ikke betale told og moms både i Danmark og Norge. Derfor fratrækker vi den danske moms inden vi sender dine varer til dig og inden du betaler. Den pris du betale på nettet er altid eksklusiv moms.
Priserne bliver vist med 25% moms. Momsen vil herefter blive fratrukket din ordre, når købet er afslutter. Således er det beløb du betaler altid uden moms.

OBS Gælder kun køb over 300,00 DKR. excl. fragt

Fragt
Vi bruger altid Posten Norge til små pakker. Til møbler bruger vi transportfirma, som leverer til din hoveddør med forsigtig fragt. Fragten for postnummer til og med 5900 er kr. 200,00 plus 30 kr. pr. kilo – for postnumre over 6000 er fragten 200,00 kr. plus 80 kr. pr. kilo.